Lilypie Expecting a baby Ticker

fredag, november 10, 2006

 

Hjälper det att gnälla?

Ofta stöter jag på Linda Skugges namn när det pratas om att vara mamma i Sverige. Hon tycks gå längst fram i en rad av mammor som inte är rädd för att prata om vardagens baksida och som får andra mammor att må bättre genom att hon gnäller för dem alla.

Om folk tror att de måste vara perfekta, speciellt som mammor, så gör säkert Linda ett viktigt jobb genom att visa att så behöver det minsann inte vara, men jag personligen är i det närmaste allergisk mot folk som ständigt gnäller. De stjäl nämligen min energi och tyvärr tycks de inte använda denna energi till att göra något åt sina problem, utan de använder den nya energin till att klaga ännu lite till.

Jag vet att jag hittills har haft en problemfri graviditet, men jag tycker ändå jag har rätt att tycka att mycket av gravidgnället är tämligen meningslöst. Ja, matsmältningen saktar ner till halvfart när man blir gravid, men det blir mycket bättre av motion, fibrer och mycket vätska än av gnäll. Och ja, det är svårare att sova när man inte kan ligga på mage och rygg och bäbisen i magen alltid härjar som mest när mamman försöker sova, men mot sömnbrist hjälper det mer att sova någon extra timme per dag än att gnälla en timme på nätet eller med väninnorna.

Och nej, jag tror inte att det hjälper att gnälla på Linda Skugge heller, så jag slutar nu.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?