Lilypie Expecting a baby Ticker

måndag, oktober 16, 2006

 

Sjätte sinnet

Jag prenumererar på några nyhetsbrev som berättar för mig vad som händer med mig och med min bäbis, vecka för vecka. Mestadels stämmer inget vad gäller mina symptom (eftersom jag tycks lika okänslig mot graviditetshormoner som jag är mot spänningen i motorsport), men tydligen ska utvecklingen hos alla foster vara makalöst likartade fram till vecka tjugo och det är alltid väldigt spännande att läsa om vad Minitullen lär sig därinne.

Förra veckan bildades det t ex tandanlag till vuxentänderna(!) och nu i veckan färdigställs alla fem sinnen. Så nu är det dags att börja prata med magen!

Tidigare när jag berättade för Minitullens pappa om detta lät konversationen så här:

Mamma Tulén: Tydligen lär sig foster väldigt snabbt att känna igen sin mors röst. Det är för att...
Pappa Tulén: Hon pratar så mycket!

Även utan ett sjätte sinne, borde jag ha förutspått det inpasset.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?