Lilypie Expecting a baby Ticker

torsdag, oktober 05, 2006

 

Bokföring

Jag inser att jag for lite med osanning igår när jag döpte blogginlägget till "Första inköpet". Min sambo har (såklart!) iordningställt en komplett bokföring för Minitullen i gnucash och med underrubriken Saker vi inte skulle ha handlat om inte Minitullen fanns har vi redan innan barnvagnen bokfört in en del utgifter på det kontot.

Bland annat har jag inhandlat två gedigna (hand)böcker i konsten att ta hand om småbarn. För balansens skull valde jag både en svensk storsäljare och en amerikansk bestseller. Övriga utgifter gäller kostnaden för folsyra (B-vitamin som är viktigt för fostret) och två utprintade ultraljudsbilder.

Själv skulle jag dock inte vilja att mina föräldrar presenterade en sammanställning av hur mycket man kostat dem genom alla år, så möjligen kommer jag försöka hindra min sambo från att leverera en inbunden bokföring till Minitullen på myndighetsdagen!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?