Lilypie Expecting a baby Ticker

lördag, oktober 14, 2006

 

Lugn och Panik

"If you can keep your head when all about you are losing theirs, it's just possible you haven't grasped the situation." - Jean Kerr

Man kan faktiskt säga att jag oftast är Fröken Lugn i min nya gravida roll. Jag har övat på systerdöttrar och hundvalpar, jag gillar barn och barn brukar gilla mig, jag har ingen onormal förlossningsskräck, tappar sällan humöret i onödan och tror mig kunna klara oregelbundna sovtider ganska bra.

Fast ibland så visar Fröken Panik upp sin hysteriska nuna. Följande inre dialog utspelade sig nyss när jag förde in herrarnas nästa EM-kvalmatch i min kalender.

Fr. Lugn: Ojdå, nästa kvalmatch är inte förrän i slutet av mars. Då sitter vi förmodligen i TV-soffan och myser med det nya lilla knyttet.
Fr. Panik: Men herregud, det är ju alldeles snart! Jag?! Med en bebis?!
Fr. Lugn: Nåja, möjligheten finns ju att vi går över tiden, många förstagångsmödrar gör det. Då kanske vi ligger på BB när matchen går.
Fr. Panik: &"/(& i "/(&#, SKA VI LIGGA PÅ BB?!
Fr. Lugn: Jo, men det är väl ändå att föredra framför att föda i skogen eller i bilen på väg dit?
Fr. Panik: !!!!

Men som sagt, oftast är jag helt lugn.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?