Lilypie Expecting a baby Ticker

söndag, oktober 29, 2006

 

Volleybollstopp

Efter 21 veckor på tillväxt ska Minitullen enligt svensk standard vara cirka 25 centimeter och väga 380 gram. Det låter ganska mycket, och även om motion är nyttigt så börjar det bli dags att idka lite försiktighet.

I min favoritsport volleyboll så hoppar man en massa och slänger sig på backen, två moment som av förklarliga skäl inte rekommenderas när bäbisen i magen passerat halvkilot, fogarna börjar lossna och magen börjar puta. Därför spelade jag idag min sista match för säsongen och jag fick avsluta med en vinst. En klen tröst, för det känns allt lite vemodigt att lägga volleybollen på hyllan.

Hädanefter får jag nöja mig med att lufsa runt i joggingspåret tills dess att det går så långamt att jag lika gärna kan gå. Dessutom cyklar jag ju cirka trekvart varje arbetsdag, så jag hoppar över det där med gravidyoga och vattengympa. Det förstnämnda verkar ändå för svårt och det sistnämnda är för dyrt. Och man ska ju orka förbereda här hemma för den nya familjemedlemmen också!

Comments:
No worries mate! Du är tillbaka på planen strax efter lunch den 11/3! :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?