Lilypie Expecting a baby Ticker

torsdag, oktober 26, 2006

 

Immunförsvar

Denna vecka överförs mina antikroppar till Minitullen. Förmodligen plockade Minitullen på sig några för många, för igår och idag har jag haft ont i halsen och kanske kommer jag åka dit på en förkylning.

Fast Minitullen kommer få en bra uppsättning antikroppar, för sedan jag flyttade hemifrån har jag inte lyckats dragit på mig en enda flunsa. Det är klart jag är snuvig ibland, men jag har undvikit alla former av magsjukor, sängliggande och feber. Min hypotes är att jag ständigt vaccinerar mig själv genom att gnaga på mina naglar. Där bor det förmodligen en och annan bakterie som utmanar immunförsvaret, men inte tillräckligt många för att göra mig sjuk på riktigt.

En gång på tidigt nittiotal uppsökte jag dock en jourläkarstation, men det var för att jag petat in ett halmstrå i ögat och rivit sönder hornhinnan och mot klantighet finns tyvärr inga antikroppar.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?