Lilypie Expecting a baby Ticker

måndag, november 20, 2006

 

Viktkurvan

Batteriet i vår badrumsvåg tog slut den 10 november och först igår åtgärdades detta, vilket har inneburit att jag och Minitullen förblev ovägda i drygt en vecka. Jag tänkte på alla bananbitar som jag doppat i vår nya chokladsmältarmojäng och på TV-kvällarnas alla rostisar med ishavssallad och var rätt säker på att jag förmodligen fullkomligt exploderat i vikt, och stirrade klentroget på vågen som nu sa att jag gått ner två hekto sedan sist.

Då skiftar snabbt oron till att handla om att jag kanske inte går upp tillräckligt mycket istället, vilket naturligtvis kräver en utredning. Så jag letade fram två sidor på nätet, Netdoktor och BarnTotal, där det beskrivs hur en normal gravid viktkurva bör se ut och jämförde dessa med min egen. Folk i min viktklass ska totalt öka mellan 11,5 - 16 kg och om jag räknar på medelvärdet (13,75 kg) blir kurvorna så här.



Den rosa kurvan är Netdoktorns förslag på viktökning och den gula är från BarnTotal. Den blåa är min egen viktkurva, och den ser ju i det närmaste onormalt normal ut. Snuckert.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?