Lilypie Expecting a baby Ticker

lördag, november 18, 2006

 

Huvudvärkar

De första graviditetsmånaderna förlorade jag min förmåga att spå väder.

Jag har vanligtvis ett tryckkänsligt huvud, som direkt meddelar via en huvudvärk när vädret får för sig att växla för snabbt mellan hög- och lågtryck eller när det är åska i luften. En rätt påfrestande talang, även om det roade mina före detta kollegor långt nere i sjukhusets fönsterlösa bunkrar att jag kunde förutsäga vilket väder vi skulle få på hemvägen. Jag antar att allt nytt blod som Minitullen behövde, och det påföljande sänkta blodtrycket, inledningsvis tog udden av lågtryckshuvudvärkarna, men nu dyker de upp ibland på grund av det, milt sagt, omväxlande höstvädret.

Alla huvudvärkar har en förklaring och uppstår de på grund av vätske-, sömn- eller näringsbrist så behöver man inte äta några värktabletter, för då vill ju kroppen bara ha vätska, sömn eller mat och *poff* så är huvudvärken borta. Men när jag förut fick lågtryckshuvudvärk brukade jag pilla i mig en Panodil för jag lyckades inte komma på något sätt att ändra på vädret.

Har bestämt mig för att inte Minitullen ska utsättas för några läkemedel, så nu för tiden gäller det att hitta på andra knep för att minska "trycket i hjärnan". Det här är vad som visat sig effektivast hittills - vistas utomhus, hålla sig i rörelse och dricka en slurk kaffe. Idag gjorde vi alltihopa när vi gick på bandy och såg Derby vinna med 9-1 mot Eskilstuna!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?