Lilypie Expecting a baby Ticker

söndag, januari 28, 2007

 

Vems hippa bäbis är det där?

Jag har bloggat tidigare om mitt bristande modeintressere och hur min frånvarande märkesmedvetenhet eller trendkänsla leder till att det blir mycket billigare att handla saker till mig själv eller Minitullen.

Men Minitullen har en mängd släktingar som älskar mode och märken och har både tid och lust och pengar att lägga på detta intresse. Detta kommer resultera i att Minitullen, utan att jag behöver anstränga mig nämnvärt, förmodligen kommer bli en enormt hipp bäbis. I helgen var Minitullens farmor på besök och Minitullens kollektion utökades med en underbart illgul fleeceoverall från danska Molo, som tillverkar trendiga färgglada barnkläder.


Kanske kommer det bli svårt att övertyga folk om att Minitullen faktiskt är vår bäbis?

Jag ser framför mig hur nyanställd dagispersonal vägrar låta oss hämta Minitullen på kvällen.
- Jaså, du ska hämta ditt barn? Dagispersonalen granskar mig uppifrån och ner, tar ett djupt andetag och fortsätter.
- Nä, tyvärr, din man måste redan ha hämtat ert barn. För kvar här hos oss finns bara ett barn i Peak Performance-overall och Timberlandskor.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?