Lilypie Expecting a baby Ticker

lördag, januari 13, 2007

 

Hur länge?

Det är jätteroligt att folk är nyfikna och frågar saker om Minitullen och mig och graviditeten, men jag har ännu inte riktigt lärt mig svara på alla dessa "Hur länge?"-frågor.

Jag antar att det är okej att svara "Jag vet inte." på frågorna, men det känns på något sätt som man förväntas ha ett bättre svar. Hade jag varit gravid förut, så skulle man ju kunna klämma till med mer kvalificerade gissningar, men nu låter jag nog som världens mest veliga människa när jag får en "Hur länge?"-fråga.

Hur länge kommer du jobba?
Njah, jag får ju jobba så länge jag vill, så jag gör väl det. Jobbar så länge det känns bra alltså. Så hur länge det blir? Ingen aning.
Hur länge kommer du vara mammaledig?
Min sambo är jättegärna pappaledig en hel massa, men jag är väl hemma till en början. Det beror ju på hur vardagen funkar liksom, men många säger att 6-8 månader är lagom. De kanske har rätt?
Hur länge kommer du amma?
Förutsatt att jag är kapabel till mjölkproduktion och det fungerar bra, så tycks ju amning vara jättebra bäbiskäk i 4-12 månader sådär. Så om jag kan amma som kommer jag att göra det, men hur länge vet jag inte. Minitullen kanske vägrar att hålla tillgodo med bröstmjölk efter att ha provat äppelmos för första gången och då blir Minitullen säkerligen upprörd om jag redan i förväg bestämt hur länge han ska ammas!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?