Lilypie Expecting a baby Ticker

måndag, december 18, 2006

 

Bilburen

Sedan min sambo skadade foten har jag fått agera chaufför och vi åker gemensamt tur och retur till jobbet varje dag.

Att slippa cykla har både fördelar och nackdelar. Nackdelen är att jag går miste om en lagom dos vardaglig motion, men fördelen är att man känner sig långt mindre gravid när man kör bil än när man cyklar.

"Man är inte äldre än man känner sig", brukar folk ofta säga, fast uttrycket "Man är inte gravidare än man känner sig" är kanske inte riktigt lika gångbart. Jag känner mig ju oftast inte alls gravid och jag hade en kompis som var gravid i nio månader utan att veta om det, och vi är/var ju förmodligen precis lika gravida som alla andra gravida.

Nåväl, det positiva med att vara bilburen är alltså att jag slipper ta mig över Vallamassivet och bli förbicyklad av hundratals ungdomliga studenter som jäktar till morgonens första föreläsning eller hem från den sista. På platten har jag inga problem med att bli förbipasserad av andra cyklister, men i uppförsbackarna brukar jag gärna vilja trampa på riktigt fortfort för det passar mina muskler mycket bättre att backen tar slut så fort som möjligt. Jag känner mig alltså enormt gravid när jag nu istället ligger och kajkar i evigheter längs högerkanten medan folk swooschar upp för backen i ett killevipp.

Man kan enkelt göra en topp-tre-lista på saker jag tänker göra med glädje när jag inte längre är gravid:

1. Slänga mig handlöst efter volleybollar, oavsett om jag har någon chans att nå dem eller inte.
2. Sova på mage eller rygg.
3. Cykla förbi små studenter på väg uppför Vallamassivet.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?