Lilypie Expecting a baby Ticker

måndag, januari 08, 2007

 

Kuddar

Det är många kuddar på tapeten just nu.

Minitullen och jag fick idag vår julklapp från Minitullens pappa. Vi fick en härlig "korvkudde" med ett fint randigt örngott. Anledningen till att jag fick vänta på min julklapp var att den var tvungen att åka hit ända från USA.

Jag hade önskat mig "tonårsmodellen" (ca 137 cm lång) eftersom vuxenmodellen var exakt lika lång som jag är och att stöka runt med den i sängen skulle förmodligen känts lite som att brottas med sig själv. Men med hjälp av min "teen bean pillow" hoppas jag kunna sova bekvämt hela vintern, oavsett magomfång.

Sambon fick också en kudde i julklapp. Vetekudden har han faktiskt använt var och varannan dag sedan han öppnade paketet och mest använder han den till att värma sina frusna fötter. Förutom vetekudden fick sambon två par Brobergskalsonger och Minitullen gav honom en bok - Värsta Pappan av Ronny Olovsson.

Den tredje och sista kudden jag tänkte nämna är krockkudden. Minitullens bokföring belastades med en oväntat stor utgift när vi förra veckan kopplade ur krockkudden på passagerarsidan, men nu kan vi till våren installera en barnstol och köra runt och visa Minitullen världen och visa världen Minitullen.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?