Lilypie Expecting a baby Ticker

tisdag, mars 06, 2007

 

Vila och äta

Om man bortser från rent genetiska förutsättningar, så handlar det alltid om att äta och sova bra för att hålla sig frisk och stark. På tredjeplats hamnar en lagom anpassad mängd motion eller möjligen ett tryggt socialt nätverk eller ett kärleksfullt förhållande, vilket också alltid är hälsosamt och stärkande för själ och kropp.

I dagens samhälle där tjejer mestadels lever på sushi, vegankäk, mineralvatten och GI-mat, så anses det kanske inte helt PK att vara stolt över att man med god aptit äter två mål husmanskost varje dag, men det är jag och det gör jag. Jag tror rejäl mat håller mig frisk och energisk.

Vad gäller sömnen så har jag ärvt en av min fars speciella talanger. Den går i princip ut på att man går och lägger sig, och så somnar man. Låter ju enkelt, men tydligen är det långt ifrån alla förunnat att kunna sluta ögonen och somna på begäran. Min far jobbade skift under hela sitt yrkesverksamma liv och förutom sin talang att somna rakt upp och ner när som helst, kan han även sova precis lika djupt och innerligt oavsett när på dygnet han slocknar, och oavsett hur mycket larm och oväsen som omger honom. Den biten har jag inte riktigt kläm på, men jag jobbar ju inte heller skift och kanske klarar mig ändå.

Så, under hela graviditeten har jag ätit och sovit duktigt. Vilket gör att det nu känns lite konstigt att vara hemma från jobbet för att vila och äta och ladda inför själva finalen. Om man redan sover och äter så mycket som man behöver - hur laddar man ändå lite till?

Comments:
Man skickar ut privatdetektiver som identifierar pianospelande marodörer och oskadliggör dessa!
 
Ja, det gjorde du bra! Du är min hjälte!!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?